Açlık Hissetmenize İzin Vermeyecek Gıdalar

Paylaş:

Hemen herkes kilolarından şikayetçi, herkes ideal kilosuna kavuşmaya çalışıyor. Bazıları için kilo vermek biraz daha kolay oluyorken, kimileri aylarca, hatta yıllarca uğraşsa da kilo veremiyor. Kilo vermenin formülünün verdiğini iddia eden sayısız internet sitesi ve sonsuz reçeteye rağmen kilo vermek neden bu kadar zor, işte bunu anlamak da zor oluyor.

Aslında kilo vermek söz konusu olduğunda her beslenme uzmanının altını çizdiği genel geçerli hususlar; “yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenin, sık sık ve küçük porsiyonlar halinde yiyin” şeklinde devam ediyor. Buna yeni bir öğe de eklemek gerekirse; aslında uzun süre tok tutan sağlıklı besinlerden yemek de faydalı? Sonuç olarak kilo almamızın sebebi hem miktar olarak fazla yemek hem de yanlış ve hızlı acıkmaya sebep olan besinlerle beslenmektir. Madem öyle, uzun süre tok tutacak, açlık hissetmemize izin vermeyecek besinleri tüketmek lazım.

Uzun süre tok tutan 10 mucizevi besin

  • Su

Kilo vermek isteyenlerin yanından, çantasından, başucundan eksik etmemesi gereken besinlerin başında su geliyor. Su hem daha uzun süre tok tutar hem de metabolizmayı hızlandırır. Araştırmalar, yemekten 30 dakika önce su içen insanların içmeyenlere oranla daha fazla kilo verdiklerini gösteriyor.

  • Kırmızı Chilli Biber

Acı biberler; kapsaisin adlı acı hissi veren aktif bir bileşken içeriyor. Bu kapsaisin, kişinin iştahını azaltırken metabolizmanın da daha hızlı çalışmasını sağlayarak zayıflamaya yardımcı oluyor.

  • Süt

 

Sağlıklı besinleri sayarken ilk üçün içinde bulunan süt, hem çok faydalı hem de kilo vermeye yardımcı bir besindir. Araştırmalar, gün içinde az yağlı süt içmenin sütsüz bir diyette göre daha fazla yağ kaybetmeye yardımcı olduğunu gösteriyor. Sütün içindeki protein ve kalsiyum kas kütlesini koruyarak kilo vermeyi sağlar.

  • Yeşil yapraklı sebzeler

Sağlıklı beslenmek ve kilo vermek söz konusu olduğunda marul, ıspanak, maydanoz gibi yeşil yapraklı sebzeler mutlaka beslenme programına eklenmektedir. Çünkü bunların kalorileri düşük, ancak lif oranları yüksektir. Üstelik ödem atmaya da yardımcı olur. Yani yeşil yapraklı sebzelerle beslenmek sağlıklı ve fit kalmaya yardım eder.

  • Armut, elma

Armut ve elma çok sayıda vitamin, mineral ve antioksidanı içinde barındırırken, bolca da su ve lif içeriyor. Kilo vermek isteyenlere lifli gıdalarla beslenmeleri önerildiğine ve lifli beslenmek uzun süre tok kalmaya yardımcı olduğuna göre zayıflamak isteyenler gün içinde ara öğün olarak birer tane elma ve armut tüketebilirler.

  • Yağsız protein kaynakları

Proteinden zengin beslenmek, kas kütlesini korumaya yardım etmekte ve vücut onu parçalamak için daha fazla enerji kullanmakta, daha fazla kalori yakmaktadır. İşte bu sebeple de yağsız protein kaynakları tüketilerek, az yağlı kırmızı et, derisiz tavuk göğsü ve hindi . balık yiyerek beslenmek kilo verme sürecini destekler.

  • Çavdar ekmeği

Kilo vermek isteyenler beyaz unla yapılan ekmekten uzak dururken, yüksek lif ve düşük glisemik indeks sahibi olan çavdar ekmeğini yemeliler. Günde 2 dilim çavdar ekmeği hem kan şekeri hem kolesterolü düşürür hem de uzun süre tok tutar.

  • Kahve

Kahvenin içinde bulunan bazı bileşkenler vücuttaki yağın parçalanmasını hızlandırıcı etkiye sahip. Bununla birlikte kahve, vücut ısısını artırarak daha fazla kalori yakmaya yardımcı oluyor. Gün içinde özellikle sabah sporu öncesi içilen bir fincan filtre kahve hem spor esnasında daha dayanıklı olmanızı sağlayacak, hem kilo verme sürecinize destek olacaktır.

  • Yulaf

Çok sayıda vitamin, mineral ve antioksidanlar açısından zengin bir tahıl olan yulaf, bolca miktarda beta-glukan içeriyor. Suda çözünür lif olan beta-glukan sayesinde yulaf tüketen kişilerin bağırsaklarında kalın, jel benzeri bir katman oluşuyor. Bu şekilde daha uzun süre tok hissetmek mümkün olabiliyor.

  • Badem

Sağlıklı beslenmenin olmazsa olmazlarından olan badem, en düşük kalorili kuruyemişlerdendir. Bademin önemli miktarda kalsiyum, sağlıklı yağ, protein ve lif içermesi de onun diyet dostu bir besin haline getiriyor. Fakat tuzlu kavrulmuş badem yerine kavrulmamış çiğ badem tüketmek gerekiyor

Paylaş:
Siz Yorumlayın Doktorumuz Cevaplasın
Benzer Yazılar