Göz Çevresi Bakımını Nasıl Yapmalıyız?

Paylaş:

 

Gözleriniz yüzünüzün en dikkat çeken yeridir. İnsanlar öncelikle oraya bakarlar ve siz birilerine bir şeyler anlatırken de, göz teması kurarsınız. Ancak, göz altı torbaları, koyu halkalar ve yorgun görünen gözler, insanların size farklı bir şekilde bakmasına neden olur ve aslında izleniminizi zedeler. İşte bu yüzden göz çevresi bakımına dikkat etmeniz gerekir. İyi bir göz bakım rutininin ardından, insanların size bakışı da değişecektir.

Öncelikle sağlıklı bir yaşam tarzını seçin

Yetersiz uyumak, gözlerinizi uzun süre yormak ve bilgisayar ekranına ve telefona bakarken saatler harcamak, hepsi göz çevrenizi hırpalar. Bu size, göz altı torbaları ve koyu halkalar olarak geri döner. Sağlıksız işlenmiş gıdaların aşırı tüketimi ve uykusuzluk, sabah koyu halkalarla uyanma nedenlerinden birincisidir. Bu nedenle, bol bol dinlendiğinizden ve B vitamini ve C gibi vitamini açısından zengin bir beslenme düzeni uyguladığınızdan emin olun. Taze meyveler, kuruyemiş ve sebzeler, hücre yenilenmesini hızlandıran büyük bir vitamin ve antioksidan kaynağıdır.

Bunlara ek olarak, aynı zamanda stresi azaltmak için yoga veya meditasyon gibi rahatlama teknikleriyle uğraşmayı deneyebilirsiniz. Stres, koyu halkalara neden olan yorgun görünümün ardındaki ana suçludur. Göz çevresindeki deri çok ince olduğundan, kan damarlarının koyu morumsu rengi daha görünürdür. Düzenli egzersiz kan dolaşımını iyileştirmeye yardımcı olur ve bu koyulaşmış görünümü hafifletir.

Güneşten koruyun

Yaşlandıkça azalan kolajen üretimine bağlı olarak cildiniz incelir, böylece koyu halkaların görünümü artar. Cilt yaşlanmasının en yaygın nedeni güneşin zararlı UV ışınlarına maruz kalmaktır. Bu nedenle, güneş kaynaklı hasarı önlemek için iyi bir geniş spektrumlu SPF güneş koruyucu ve UV geçirmez güneş gözlüğü kullanmanız gerekir.

Konsantre göz kremleri kullanın

Göz çevresinin kuruluğunu önlemek için göz altı kremleri kullanabilirsiniz. Göz bölgesi için kafein, retinol, C vitamini ve hiyalüronik asit içeren göz kremleri işe yaramaktadır. Retinol, hücre yenilenmesine yardımcı olarak cildi kalınlaştırmaya yardımcı olan bir A vitamini formudur. C vitamini bir antioksidan görevi görür ve kolajen üretimini güçlendirmeye yardımcı olur. Hiyalüronik asit, doğal bir nemlendirici görevi görür ve göz altına genç ve dolgun bir görünüm kazandırır. Kafein, kan damarlarını daraltarak, göz altındaki koyu halkaların ve şişliğin görünümünü azaltarak, etki eder.

Göz çevresini doğru temizleyin

Hassas göz çevresini tahriş eden en yaygın sebeplerden biri, göz makyajının yanlış çıkarılmasıdır. Göz makyajı yaptıysanız, yatmadan önce her gece makyajınızı çıkarmanız çok önemlidir. Birçok göz makyajı temizleyicisi cildi tahriş edicidir ve çoğu ağır ürünler ve su geçirmez maskaralar için etkisizdir.

Yoğun göz makyajını temizlemek için bir yağ veya krem ​​bazlı ürün kullanın. Pamuklu bir ped veya bir kulak çubuğu üzerine zeytinyağı sürün ve makyajınızı nazikçe silin. Sadece verimli olmakla kalmaz, ayrıca cildinizi ve kirpiklerinizi nemlendirir ve besler. Zeytinyağı kullanmak istemiyorsanız, hintyağı, vazelin veya bebek yağı da deneyebilirsiniz. Ayrıca yeni ünlenmeye başlayan “cold cream” ürünleri, makyaj çıkarma konusundan sıkça tercih edilmeye başlamıştır.

 

Göz çevresini temizlendikten sonra nemlendirin

Makyajınız çıkardıktan sonra göz çevrenizdeki hassas bölgelere nazik bir şekilde göz kremi veya serum uygulayın. Yüzük parmağınıza mercimek tanesi kadar ürün alın ve gözünüzün alt köşesinden başlayarak göz çevrenize ve kaş kemiğinize, hafifçe tampon hareketlerle uygulayın.

Retinoid kullanın

Düzenli kullanımda retinol, kolajen üretimini hızlandırabilir, cildi kalınlaştırabilir ve böylelikle, koyu halkaların görünümünü azaltabilir. Eczanede bulmak kolaydır. Retinoidler, dermal kolajeni yeniden oluşturmaya yardımcı olur ve böylece bölgedeki vasküler desteğe ve cilt hacminin ve sıkılığının iyileşmesine katkıda bulunur.

 

C vitamini bakımından zengin besinler tüketin

C vitamini (askorbik asit), açısından zengin yiyecekler yemek vücudunuzun kolajen üretmesine yardımcı olur. Kollajen vücudunuzun ürettiği bir proteindir ve en iyi özelliklerinden biri de cildinizi korumaktır. Kolajen takviye edici C vitamini açısından zengin olan bazı yiyecekler şunlardır:

 

  • Sarı, kırmızı ve yeşil biber
  • Guava
  • Çilek
  • Brokoli
  • Brüksel lahanası
  • Lahana
  • Karnabahar
  • Yaban mersini
  • Böğürtlen
  • Ahududu
  • Portakal
  • Greyfurt
  • Limon
  • Domates
  • Papaya
  • Ananas
  • Mango
  • Kavun

 

Poşet çay kullanmayı deneyin

Doğal tanenler içeren kafeinli çay, hafif bir diüretiktir ve göz şişliğini azaltmak için senelerce kullanılmıştır. İki poşet çayı ılık suda ıslatın, ardından buzdolabında birkaç dakika soğutun. her bir gözde beş dakika bekletin. Göz çevrenizin serinlemesini ve şişliğin azalmasına yardım eder.

 

Uçucu yağlar deneyin

Uçucu yağlarla ilgili biraz araştırma yaparsanız, göz altı şişlikleri ve koyu halkalarla savaşan çeşitli yağlar olduğunu öğrenmekten mutluluk duyabilirsiniz. Uçucu bir yağ seçip, Hindistan cevizi yağıyla karıştırmayı ve gözünüzün altına sürmeyi deneyin. Gül, sardunya, rezene, lavanta, papatya ve biberiye; uçucu yağ olarak kabul edilir.

 

Ayrıca:

  • Alkol tüketimini azaltın; hızlı dehidrasyona neden olur.
  • Bol su için, cildinizin nemli kalması için suya ihtiyacı vardır.
  • Düzenli uyku uyuyun. Uykusuzluk, her türlü soruna davetiye çıkarır.
  • Demir eksikliği kontrollerinizi yaptırın, demir eksikliği göz altı morluklarına neden olabilir.
  • Kolajen üretimini destekleyen vitaminler alın.
  • Fazla tuz tüketmeyi bırakın, tuz ödeme neden olur ve göz altında torba oluşumunu çoğaltır.
  • Yüzünüzü soğuk suyla yıkayın veya soğuk kompres uygulayın. 30 saniyeden fazla tutmayın ve buz uygulamayın. Buzdolabında beklettiğiniz poşet çay, yeterli gelecektir.
Paylaş:
Siz Yorumlayın Doktorumuz Cevaplasın
Benzer Yazılar