Kerevizin Zayıflamaya Katkısını Biliyor musunuz?

Paylaş:

Kış daha gelmeden kerevizleri Pazar tezgahlarında görmeye başladık. Kereviz, çok keskin kokusu ve belirgin tadı ile sevenlerin bayıldığı, beğenmeyenlerin ise hiç yemediği bir kış sebzesidir. Ancak kerevizin faydalı olduğu konusunda hiç kimsenin kuşkusu da yoktur. Kalorisi düşük, faydaları saymakla bitmeyen kerevizin etli, etsiz, ekşili, salçalı, portakallı yemeklerini yapanlar, yoğurtlu, cevizli salatasını yapıp her hafta yiyenler tüm vücut sağlığına yatırım yapıyor diyebiliriz. Özellikle de son dönemlerde diyete yapanların çok sıkça tükettikleri kereviz suyu, her geçen gün daha da popüler hale geliyor. Peki, neden yemeli  kerevizi?

Kereviz besin değerleri

100 gram kereviz yaklaşık olarak;

  • 9. 2 gram karbonhidrat,
  • 1. 8 gram lif,
  • 1. 5 gram protein,
  • 0. 3 gram yağ,
  • 8 miligram C vitamini,
  • 115 miligram potasyum,
  • 43 miligram kalsiyum,
  • 0. 7 miligram demir içermektedir.

Üstelik kalorisi de düşük olan kerevizin 100 gramı 20 kaloridir. Yukarıda sıralandığı gibi pek çok besin öğesinin doğal kaynağı olan kereviz, genellikle de zeytinyağlı olarak tüketildiğinde, yoğurtlu salatası ise çiğ olarak yapıldığından tüm besin öğelerinin korunarak tüketilme şansı da çok yüksektir.

Kereviz zayıflatır mı?

Aslında doğal olan ve kalori oranı düşük olan tüm sebzelerin zayıflamaya ya da en azından kiloyu dengede tutmaya faydası vardır. Sağlıklı kiloda kalmak isteyenlerin ölçülü olmak kaydıyla sebze, meyve ve protein ağırlık beslenmelerinin önerilme sebebi de budur. Aynı bağlamda kereviz de sayısız faydalı besin öğesi içermesi ve çok az kalori içermesi ile kilo vermeye yardımcı olmaktadır. Bu bağlamda düşük kaloriye sahip olan kereviz, zayıflamak ve kilo vermek isteyenler için ideal bir sebzedir. Yani diyet yapan kişilerin beslenme programlarına haftada 2 -3 kez kereviz eklemeleri mantıklı bir seçim olur. Bir de adı yeni yeni duyulmaya başlanan kereviz suyunu da aralarda içerek iştahı kesmek ve bu şekilde kilo verme süreci hızlandırmak mümkün olabilir.

Kereviz yiyerek kilo vermek çok daha kolay!

Pek çok fazla kilo ve yağ depolanması sorununun temelinde aslında kişinin lif bakımından zengin beslenmiyor olması geliyor. Zira lifli besinler sindirim sisteminin çok daha sağlıklı çalışmasını sağlarken, tüm besinlerin sindirilebilmesini ve uzun süre de tok kalmayı sağlıyor. Bunlar göz önünde bulundurularak beslenen kişilerin de kilo vermesi daha kolay olabiliyor. Bu bağlamda kereviz de çok kolay sindirilen sağlıklı sebzelerden birisidir. Kerevizin % 95’i sudan oluştuğu için kereviz yiyerek vücuda kaybettiği suyu geri kazandırmak, vücudu toksinlerden arındırmak ve vücutta fazladan biriken sıvıları atmak mümkün olabilmektedir.

Kerevizin daha sağlıklı bir vücuda kavuşmaya yardım eder!

  • İçinde limonen, selenyum ve asparajin gibi arındırıcı ve idrar söktürücü maddeler olan öz yağlar bulunmaktadır. Bu özellikler en çok sapında ve tohumlarında, bir miktar da yapraklarında bulunduğundan kerevizin tamamını tüketmekte fayda vardır.
  • Kereviz içindeki faydalı besin öğeleri ve bolca lif ile doyurucu bir etkiye sahiptir.
  • Vücuttaki enfeksiyonları gideren ve toksinleri ortadan kaldıran antibakteriyel etkisi bulunmaktadır.
  • Su ve lif açısından zengin olduğundan böbreklerin fonksiyonlarını arttırır.
  • İçinde bulunan potasyum ve sodyum gibi minerallerle birlikte cilt, saç ve göz sağlığını koruyan B1, B2 ve B6 vitaminlerine sahiptir.
  • Kan dolaşımı düzenleyerek hem tüm vücut sağlığını korur hem de kolesterolü dengeler.
  • Sindirim sistemi organlarının sağlığını güçlendirerek sindirim sorunlarını azaltır.

Kilo vermek için kerevizi nasıl yemek lazım?

Yukarıda da anlatıldığı gibi kereviz idrar söktürücü, arındırıcı ve doyurucu özellikleri sayesinde vücutta yağ depolanmasını önlerken, var olan yağlardan da sağlıklı bir şekilde kurtulmayı sağlar. Bu bakımdan sağlıklı ve dengeli beslenerek, gün içinde hareketliliği artırarak ve beslenme programına kerevizi daha fazla dahil ederek kilo vermek çok daha kolay olur. Bunun için birkaç faydalı tarifimiz var:

  • Aç karnına ananas ve salatalıklı kereviz smoothiesi

Kilo vermek, daha doğrusu tüm vücut sistemlerini daha iyi çalıştırmak için öncelikle her sabah uyanınca bir bardak ılık su içmek önerilir. Bu suyun içine yarım limon sıkmak, bir çay kaşığı bal eklemek ya da bir tatlı kaşığı elma sirkesi katmak gibi pek çok faydalı tarif denenebilir. Ilık suyun ardında kahvaltıya geçmeden önce ananaslı, salatalıklı kereviz smoothiesi kesinlikle kahvaltıda kalorili besinler almayı önleyecek, daha uzun süre tok kalmayı sağlayacaktır.

Bunun için; 2 – 3 tane kereviz sapı yıkanır, içine yarım salatalık, 2 dilim ananas ve bir yemek kaşığı da yulaf kepeği eklenir. Tüm malzemeler blenderdan geçirildikten sonra içilmeye hazır besleyici bir smoothie elde edilir. İsteğe göre içine bir kaşık bal da eklenebilir.

  • Öğle yemeği olarak kereviz çorbası

Uzun süre tok kalmak ve vücudu toksinlerden arındırmak için kereviz çorbasını haftada 2 – 3 kez öğlenleri tüketmek önerilir. Kereviz çorbası için; yıkanmış ve doğranmış 5 tane kereviz sapı, bir yemek kaşığı zeytinyağı, soyulmuş ayıklanmış ve küp küp doğranmış 1 tane kuru soğan, 1 tane yeşil biber, 1 litre su, 1 bardak evde hazırlanmış et suyu, 1 defne yaprağı tencereye atılır ve kaynatılır.

Sonrasında defne yaprağı çıkarılır ve çok az tuz, karabiber, pul biber ile tatlandırılır. Tüm malzemeler blenderdan geçirerek ister öğle yemeği isterse akşam yemeği olarak günde bir kez tüketmek mümkün.

  • İkindi öğününde kivili kereviz smoothiesi

Kilo almak söz konusu olduğunda ana öğünlerde tüketilenlerden çok ara öğünlerde tüketilenlerin fazla, gereksiz ve sağlıksız olduğu bilinmektedir. Bu bakımdan kilo vermek isteyenlere hem ana öğünlerini hem de ara öğünlerini sağlıklı bir şekilde geçirmeleri, özellikle de sağlıksız atıştırmalıklara ihtiyaç duymayacak ara öğünler tüketmeleri önerilir. İşte bunlardan birisi olarak kivili, kerevizli smoothie tüketilebilir. Bu sayede uzun süre tok kalmak ve akşam yemeğinde de daha az yemek mümkün olabilir.

Bunun için; soyulmuş ve küçük küçük doğranmış 2 büyük kivi, yıkanmış ayıklanmış 3 kereviz sapı ve bir dal maydanoz, suyu sıkılmış 2 tane portakala ihtiyaç var. Bu malzemelerin tamamı blendera koyup iyice karıştırılır ve ikindi öğünün olarak ya da akşam yemeğinden 15 – 20 dakika önce tüketilebilir. Tatlandırmak içinse 1 tatlı kaşığı bal eklenebilir.

  • Doyurucu bir ara öğün olarak yoğurtlu kereviz salatası

Kerevizin kökünü çiğ olarak tüketmek tüm vitamin ve mineralleri alabilmeye olanak veriyor. Kerevizin tadından, kokusundan çok hoşlanmayanlar için de yoğurtlu, cevizli kereviz salatası şahane bir seçenek olabilir. Bunun için; bir kase mümkünse ev yoğurdu, 1 çay bardağı iri çekilmiş ceviz içi ve rendelenmiş bir kök kereviz karıştırılır. Rendelenmiş kerevizin kararmaması için beklememesi gerekiyor. Bu sebeple de öncelikle ceviz ve yoğurt karıştırılır, ardından kereviz rendelenip karıştırılır. Bir öğün için fazla olan karışımın geri kalanı dolapta ağzı kapalı bir kapta saklanabilir.

  • Portakallı, zeytinyağlı kereviz yemeği

Kerevizin kökü soyulur ve küp küp doğranır. Sapları da yıkanır ve doğranır. Tencereye alındıktan sonra içine bir yemek kaşığı zeytinyağı ve bir su bardağı portakal suyu eklenir. Kısık ateşte kereviz yumuşayıncaya kadar piştikten sonra içine yarım limon sıkılır ve soğuk şekilde günde bir öğün tüketilir.

Kerevizi sadece kilo vermeye yardımcı bir besin olarak düşünmeyelim ama. İçerdiği  flavanoid denen antioksidanlardan dolayı bağışıklık sistemimizi de güçlendirir.  Lif kaynaklı olduğu için kabızlığı önler, fazla su bulundurduğu için böbrekleri çalıştırır. Kronik hastalıklardan diyabetin tansiyonun kontrolüne katkıda bulunur ve anksiyolitik etkisi ile sonbahar ve kış mevsiminin getireceği depresyon ile mücadele etmenizi kolaylaştırır

Paylaş:
Siz Yorumlayın Doktorumuz Cevaplasın
Benzer Yazılar