Okula Dönüş Yolunda En Kıymetlilerimizin Beslenme Çantasında Neler Olmalı?

Paylaş:

Çocuklarımız elbette ki, en kıymetlilerimiz, sağlığını ve mutluluğunu en çok düşündüklerimizdir. Evimizde çocuklarımızın mutluluğu da, sağlığı da, beslenmesi de bizlere emanet. Aynı şekilde onların daha iyi bir kariyere sahip olmaları için kimi zaman sabahın köründe gönderdiğimiz okullarda da beslenmelerini bizler kontrol etmek isteriz. Çünkü bir çocuk için en iyisini, en sağlıklısını biz anneler biliriz. Madem öyle, çocuklarımız okulda neler yemeli, neler içmeli, nelerden kesinlikle uzak durmalı?

Düzenli olarak kahvaltı yapmalı!

“Kahvaltı günün en önemli öğünüdür” sloganını asla akıldan çıkartmıyoruz. Çocuklarımız sabahın erken saatlerinde uyanmak zorunda kaldıklarından, evde kahvaltı yaptırmak zor olabiliyor. Ama koşullar her ne olursa olsun çocuklarımız evden çıkmadan önce bir yumurta yemeli, bir bardak süt içmeli. Okulda kahvaltı veriliyor olsa bile, bu kahvaltı onun sevdiği ya da kolaylıkla tükettiği besinleri içermiyor olabilir. Çocuğumuz arkadaşlarıyla birlikte eğlenmeye odaklanıp yeterince yemiyor olabilir ya da okulda hazırlananların doğallığından, kalitesinden emin olamayabiliriz. Madem öyle, evden çıkmadan sağlıklı bir şeyler atıştırsa çok iyi olur. Süt ve yumurta, bir de yanlarında badem, ceviz, fındık gibi tam besleyici, enerji verici kuruyemişler olsa şahane olur.

Su olmazsa olmaz!

Su; hayat kaynağımız, en temel besin maddemiz, vücudumuzun ihtiyaç duyduğu en önemli maddedir. Bizler evde, işyerinde elbette ki su tüketmeye özen gösteriyoruz. Zaten bir yetişkin olarak günde en az 2 litre su içmeliyiz. Bunun bilinciyle su tüketimine dikkat ediyoruz. Ancak çocuklarımız henüz bu bilinçte olmadıkları için, oyun oynarken, arkadaşlarıyla vakit geçirirken su içmeyi unutabilirler. Bizler çocuklarımın yanına 500 mililitrelik 2 tane su matarasını doldurup koysak ve onlara su içmeleri gerektiğini hatırlatsak en doğrusunu yapmış oluruz.

Beslenme çantasında taşınması kolay ve besleyici değeri yüksek besinler olmalı!

Çocuklarımızın beslenme çantasında koyacağımız besinlerin kolay bozulmayan, besleyici değeri yüksek, kısa süreli teneffüslerde tüketebileceği besinleri koymalıyız. Bu bakımdan fındık, ceviz, badem gibi kuruyemişler, kuru incir, kuru kayısı, kuru üzüm gibi kuru meyveler mutlaka olmalı. Mesela  birinci gün; taze sıkılmış meyve suyu ve evde yapılmış bir peynirli tost iyi olur. İkici gün; ayran ve evde yapılmış poğaça gayet sağlıklı olur. Üçüncü gün; süt ve evde yapılmış bir dilim kek çok iyi seçenektir. Dördüncü gün; peynirli sandviç ve taze sıkılmış meyve suyu besleyici olur. Beşinci gün; evde yapılmış börek ve ayran doğru olur.

Beslenme çantasında olmaması gereken besinler!

Okul çağındaki çocuklar mutlaka evden kahvaltılık bir şeyler yiyerek çıkmalı, tamamen aç karnına okula gitmemelidir. Bununla birlikte tam da gelişme çağında oldukları için kesinlikle öğün atlamamalılar. Ayrıca beslenme çantasında hazır meyve suları, paketli içecekler asla yer almamalıdır. Paketli içecekler hepimiz için çok sağlıksızken, gelişme çağındaki çocuklarda beslenme problemlerine, obeziteye, şeker hastalığına, gelişim geriliklerine yol açabiliyor. Aynı zamanda şeker, yağ ve tuz oranı yüksek, katkı maddesi içeren paketli tüm hazır ürünler çocukların beslenme programından tamamen çıkarılmalıdır. Paketli kekler, bisküviler, kurabiyeler, hazır soğuk sandviçler, şekerlemeler, çikolatalar ve tüm abur cuburlar çocuklarımız için çok zararlıdır. Bizler çocuklarımızın beslenmesinde en önemli rolün sahibiyiz. İşte bu sebeple de görevimizi mümkün olan en iyi şekilde yerine getirmeliyiz.

Paylaş:
Siz Yorumlayın Doktorumuz Cevaplasın
Benzer Yazılar