Sağlıklı Kilo Vermek İçin Neler Yapılmalı?

Paylaş:

Fazla kilolar son dönemlerde genç, yaşlı hemen herkesin ortak problemi haline geldi. Sorun biraz ilerleyince, doğru zamanda önlem alınmayınca ortaya çıkan obezite ise çok sayıda sağlık sorununun temel sebebi durumundadır. Yaş kaç olursa olsun, kilo alımını kontrol altında tutmak, vücut kitle indeksini “normal” sınırlar içinde tutmak çok önemlidir. Çünkü tüm vücut sağlığı aslında fazla kilolardan olumsuz etkileniyor. Madem öyle, kilo vermenin, normla kiloda olanlar için de kiloyu kontrol altında tutmanın yollarını öğrenmek, sağlıklı kilo verme prensiplerini bilmek gerekiyor.

Sağlıklı kilo vermek için sağlıklı beslenmek şart!

Kişinin kilo almasının en temel sebepleri sağlıksız beslenmesi ve de hareketsiz bir yaşam sürmesidir. Sağlıklı beslenmek, kişinin kendine yapabileceği en önemli iyiliktir. Sağlıklı beslenmeden kasıt; mümkün olduğu kadar doğal beslenmek, katkılı, fazla şekerli, tuzlu, yağlı besinlerden uzak durmak ve paketli market ürünlerini beslenme programından çıkarmaktır. Nasıl ki, en doğal olan sağlıklı olan ise, bizler de beslenme programımızı doğal olanlardan yana zengin bir şekilde oluşturmalıyız. Bu bağlamda meyveler, sebzeler en önemli vitamin ve mineral kaynakları, beyaz ve kırmızı et, yumurta, baklagiller, kuruyemişler en sağlıklı protein kaynakları, aynı zamanda süt ve süt ürünleri de başta kalsiyum olmak üzere pek çok mineral ve zengin birer protein kaynaklarıdır. Hal böyle olunca da, kilo almanın en temel sebeplerinden olan kan şekerini yükseltici karbonhidrat ve nişasta kaynakları beslenme programında az, vitamin, mineral, sağlıklı yağlar ve protein kaynakları ise beslenme programında bolca yer almalıdır. Bu şekilde sağlıklı beslenerek kilo sorunun önemli bir kısmı çözülmüş olur. Ancak bu süreçte hareket etmeyi, en çok da fitnessı unutmamak gerek.

Fitness ile sağlıklı zayıflayın!

Zayıflamak ya da ideal kiloda kalmak isteyenlerin yaşamlarında fitnessa bolca yer ayırmaları gerekiyor.  Fitness; fiziksel uygunluk, kişinin günlük sosyal ve iş ile ilgili tüm aktivitelerini layıkıyla yerine getirdikten sonra da enerjisinin kalması anlamlarına geliyor. Yani bir gün içinde ihtiyaç duyulacak her bir işi, aktiviteyi rahatlıkla yerine getirebilecek ve hala da enerjisi kalabilecek kadar zinde ve fit kalabilmek için fitness yapmak öneriliyor.

Fitness, kişiyi hareketli ve zinde tuttuğu için, tüm vücut kaslarının çalışmasına olanak verdiği için kilo vermenin ve sağlıklı bir vücuda sahip olmanın en kolay ve en eğlenceli yoludur. Hareket demek, vücutta yağ birikimini önlemek demek olduğu için fitness ile bolca hareket ederek vücuttaki fazla yağlardan kurtulup, kas kütlesini artırarak daha sağlam bir vücuda sahip olmak mümkün olabilir.

Fitnessın faydaları nelerdir?

  • Kas gücünü ve kas kütlesini arttırır,
  • Daha güzel ve estetik bir görünüm kazandırır,
  • Daha esnek bir vücut oluşturur,
  • Kemik gücünü korumaya yardımcı olur,
  • Daha zinde olmayı sağlayarak yaşam süresini ve kalitesini arttırır,
  • İltihabik hastalıklara yakalanma riskini azaltır,
  • Dolaşım sağlığını korur,
  • Kolesterolü dengede tutar,
  • Yağ yakma hızını artırarak kilo vermeye yardımcı olur.

Fitness nasıl yapılır?

Fitness, bir bakıma fit ve zinde olma hareketleri demek olduğuna göre aslında spor salonlarında ya da evde kişinin kendini fit ve zinde hissedebileceği tüm hareketler fitness kavramının içine girebilir. Öncelikle bu aktivitelerde ağırlık kullanmak çok önemlidir. Zamanla artırılan ağırlıklar 1 kiloda 10 kiloya, daha fazlasına kadar çıkabilir. Bunun için dumbell alınabilir ya da evde su şişeleri ile de başlanabilir.

Ciddi bir düzenle fitness yapmak isteyenler için fitness antrenmanları kişiye özel olarak belirlenir, uzman bir fizyoterapist ya da spor eğitmeni tarafından kişiye fitness programı hazırlanabilir. Fitness, aletlerle birlikte ya da hiçbir alet kullanılmaksızın, sadece vücut ağırlığı ile de yapılabilir. Kişinin vücut dayanıklılığı ve kondisyonunu artırma amaçlı yüzme, koşu, yürüyüş, kürek çekme gibi kardiyo antrenmanları ve ağırlık kaldırma, pilates, yoga gibi kas sıkılaştırmaya yönelik egzersiz programlarının birleşimi fitness antrenmanını oluşturur.

Fitnessta kan dolaşımını düzenleyen kardiyo egzersizleri vücudun daha fazla kalori harcamasını sağlarken yağ yakım hızını da artırarak fazla kilolardan kurtulmayı sağlar. Ağırlık antrenmanları da bölgesel kas gruplarının çalışmasını sağlayarak kasları geliştirir. Bu bağlamda fitness ile sağlıklı bir şekilde kilo vermek mümkün olabilir.

Kilo verirken beslenme:

Tabi bu arada beslenmeyi de ihmal etmemek gerekir. Öncelikle fazla kalori alımını kısıtlamak önemlidir. Doktorunuzdan alacağınız düzgün bir beslenme programı da kilo verme sürecinize destek olur, sonrasında da ideal kiloda kalmak için programınızı uygun şekilde devam etirirsiniz. Diyet programınızda önemli olan tüm besinlerden vücudunuzun ihtiyacı doğrultusunda yararlanmaktır. Bu ne karbonhidratı ve yağı katı kurallar ile yoğun miktarlarda kesmek, ne protein yoğunluklu beslenmek anlamına gelir. Çünkü kilo verme sürecinde vücudumuzun tüm besinlere ihtiyacı vardır

Bu süreçte,  sporla beslenmenizi  destekler iken önemli bazı ayrıntılar vardır. Örneğin spor dan yarım saat öncesi alacağınız  sade kahve hem spor esnasında sizi zinde tutar hem yağ yakımınızı destekler, veya spor sonrası alacağınız protein içerekli bir ara veya ana öğün kaslarınızı yapılandırmak için size destek olacaktır. Spordan en az 2 saat önce ana öğününüzü tamamlamış olmalısınız, eğer yemek yemeniz gerekiyorsa da 1 saat öncesinden hafif birşeyler yemiş olun

Sağlıklı yaşam için fitness ve doğru beslenmenin önemi aşikar. Fakat önemli olan bunu yaşam tarzı halinde getirmektir. 2 ay dikkat edip sonrasında eski düzene dönmek ve bunu sık yapmak sağlığınız için iyi olmayacaktır. Haftada 4 gün yapılan düzenli egzersizlerin  hem vücut hem beyin sağlığınıza ne kadar  iyi geleceğini görmeniz sadece 3 hafta içerisinde olacaktır. Sporlu  ve sağlıklı günler dileğimle..

Paylaş:
Siz Yorumlayın Doktorumuz Cevaplasın
Benzer Yazılar